Ord som er understreket har link relatert til dette ordet.
Forbrukerrådet er et serviceorgan. De har som oppgave å gi deg råd og informasjon slik at du står sterkere som forbruker, og de kan hjelpe deg når du klager på produkter eller tjenester.
Det vanlige er at vi først klager til leverandøren, og hvis det ikke hjelper, klager vi til Forbrukerrådet. Vi antar at Forbrukerrådet loggfører alle henvendelser, og derfor er det viktig – uansett – å sende kopi av klagen til leverandøren, til Forbrukerrådet. Kopi kan sendes til post@forbrukerradet.no.
Det vanlige er at vi først klager til leverandøren, og hvis det ikke hjelper, klager vi til Forbrukerrådet. Vi antar at Forbrukerrådet loggfører alle henvendelser, og derfor er det viktig – uansett – å sende kopi av klagen til leverandøren, til Forbrukerrådet. Kopi kan sendes til post@forbrukerradet.no.
Forbrukerombudet kontrollerer at reklame ikke er i strid med Markedsføringsloven. De kan gripe inn mot villedende og urimelige markedsføringsmetoder, og forby ulovlig reklame. Hvis du mener den varen du har kjøpt ikke oppfyller det du har blitt lovet i bedriftens reklame og markedsføring, er Forbrukerombudet det rette stedet å klage.
Du kan sende klager til Forbrukerombudet rett på nett ved å bruke dette skjemaet.