PUBLIKASJONEN “FOCUS” I PDF-FORMATER:
“BLA“-versjon i pdf; du kan lese og |
Vanlig pdf-versjon med enkeltsider. |
De fleste enkeltartikler er lagt ut i egne pdf-filer, lesbart og lett å laste ned til egen maskin:
|
Focus for våren 2018 ble utgitt litt sent denne gangen; i august 2018 – akkurat på skolestart-dagen.
Du finner hele publikasjonen på linken som ligger på bildet i lesbar og nedlastbar pdf, og nedenfor finner du de fleste artiklene tatt ut som egne enheter: Kommentarer, forklaringer og for-arbeider finner du under hver artikkel.
Vi har en stor, instruktiv artikkel om hvordan vi skal håndtere avfall på en god og økonomisk måte på klinikken. Meningen er å oppfordre til at de som har mulighet, skal håndtere eget avfall helt fram til levering på mottaksstasjon. Vi tror det gjør noe med eget syn på miljø og forurensning, vi mener prosessen er både interessant og gøy, samtidig som det er store gevinster i å ha egen oversikt.
Tannleger, som alle andre, “plages” av den nye personvernforordningen GDPR som er innført av EU. Vi får Eposter om å godta eller ikke, eposter som bare informerer, og noen få som virkelig gir oss et valg: Uansett, benytt nå sjansen til å rydde vekk noen av de eposter du ikke vil ha!
Likevel, nettet er farlig for personvern, vern om betalingskort og vern om koder og passord: Vi skal følge på, og linker kommer etterhvert fra GDPR-artikkelen.
Markedsføring for tannklinikken og tannbehandling?
Den etablerte og eldre generasjon har en iboende motvilje mot å “reklamere”. Hele tanken er liksom litt uverdig.
Da kan den nye verden, de nye synspunkter på ytringsfrihet, markedsmekanismer, markedsmedia og fremfor alt, et konkurransemarked om pasientene, fort bli en sjokkopplevelse for ganske mange tannleger. Ungene våre, den nye generasjon, våre nye landsmenn med etnisk bakgrunn, media som TV og internett; alt er annerledes enn før: Vi skal ta dykkene inn i dette.
>PUBLIKASJONEN “FOCUS” I PDF-FORMAT