20220726 TANNBLOGGEN Sommeren er over og vi forbereder oss på høstens aktiviteter

fjærpenn126x150

Vi sliter med å få LINKENE til å virke korrekt på mobiltelefonen, slik at du må bruke PC for å få best mulig kvalitet på Tannbloggen. Vi arbeider med saken :-) Send gjerne epostadressen din til 45450090, så får du melding også direkte på PC og mailbox.

 

 

Sommeren er over og vi forbereder oss på høstens aktiviteter

————————-  25. august 2022  ————————-

 

 

 

– Nå er det en god stund siden sist dere hørte fra meg: Covid er noe man må regne som snubletråd i disse dager, og det tok meg flere uker å slutte å være sliten og ha lyst til å bare sove… En fattig trøst at man ikke er alene om slike symptomer.

 

Robin Lund banner skrekk-bildedeling 430x300Det som har opptatt mest, er bildedeling på Internett, og historien jeg fortalte i fjor om Robin Lund (søk “gribber” i søkefeltet øverst til høyre). Det har vært mye arbeide med den saken, og 28.oktober skal 7 “offer” i Tingretten. Foreløpig har vi nesten 100 stykker som har avvist fakturaen for tyveri av et enkelt bilde, og jeg samler informasjon så godt jeg kan. Du finner noe informasjon på https://bildedeling.no, og jeg setter pris på om du kan publisere dette bildet med link på de sosiale medier du er medlem i. 

 

Mitt lager av deler til tannlegeutstyr.
Jeg har samlet sammen alle NSK-gjenstander; roterende instrumenter av meget god kvalitet – masse deler til vinkelstykker og turbiner.

 DENTEX logo m tlf og ramme farge 150x43NSK-delene har jeg overlatt til Andres Gurholt: Han har vært i bransjen nesten like lenge som meg. Han driver for seg selv i sitt firma DENTEX og har hjulpet mange kolleger med fornuftige løsninger. Han har telefon 95100504.

 

Høsten blir økonomisk utfordrende for mange. Det snakkes om dyrtid, og hver dag hører vi om prisrekorder på strøm. Til tross for ganske god tilbakebetaling (det politikerne kaller strømstøtte), merkes prisveksten overalt ellers også. Dette slår selvsagt ut på bunnlinjen for tannleger. I vilken grad pasientene reagerer på økte honorarer gjenstår å se. ALT øker, matvarepriser med 10% på et år leser vi i dag.
Uansett vil pasientene få dårligere økonomi. Matvareprisene har økt med 10% leste vi idag, og det må spares de fleste steder.
Også hos tannlegen – og det må vi være forberedt på:

Jeg har allerede fått innspill fra kolleger som ser at uteståendebeløpet er på vei oppover: Pasientene blir bedt om å betale, men har “glemt” kredittkortet.
Første råd er: Betaling etter hver seanse. (Det skal ikke være problem å beregne á-kontobeløp for hvert oppmøte selv ved store arbeider; spesielt ved store arbeider. 🙂 Betaler ikke pasienten da, blir han/hun gjort oppmerksom på at beløpet må betales før behandling ved neste time.  Forresten, pasienten har neppe glemt telefonen:  Da er VIPPS en veldig god løsning
Andre råd: Tenk gjerne gjennom om den beste måten å håndtere slik “økonomi”-kommunikasjon på, er å drille sekretæren på dette.

Jeg har ikke glemt utfordringene med kjeder, arbeidsforhold, fremtidig tannhelseutvalg og liknende. Det kommer 🙂

Passord er feil

Mistet ditt passord?

Passord er feil

Mistet passordet ditt?

Skriv inn e-postadressen din.
Du vil motta en link for å generere et nytt passord.

E-post er feil

Tilbake til Logg inn